Mijn favoriete routes in Noord-Holland Gravel/MTB wat zijn die van jullie? 🚵

Onderwerp verbergen

Ik heb het geluk dat ik vlak bij twee van de leukste MTB-routes van Noord-Holland woon, dus laat ik daarmee aftrappen.

Schoorl is voor mij dé mooiste route van Noord-Holland en meteen ook een van de zwaarste. Mul zand, venijnige klimmetjes door de duinen en prachtige uitzichten over het bos en de duinen… Ik blijf ervoor terugkomen. Elke keer weer genieten, elke keer weer kapot. 😄

Spaarnwoude is een heel ander verhaal. Voor mij is het meer een skillpark dan een klassieke MTB-route: korte klimmetjes, en genoeg technische stukken om lekker te spelen. Ideaal voor een korte en zware sessie ik vind het geweldig.

Beide routes worden onderhouden door de vrijwilligers van MTB-Noordwest. Grote dank daarvoor! 🙏 Zonder hen zouden deze trails er niet zo goed bij liggen.

Iets verder van huis ligt Texel. Daar word ik gewoon blij van: dat relaxte eilandgevoel en de mooie mogelijkheden om te gravellen. Zoek je gravel dichter bij de Randstad, dan kun je rond MTB Hoofddorp ook verrassend goed terecht.

Nu ben ik benieuwd: wat zijn jullie favoriete routes in Noord-Holland? MTB of gravel, alles mag. Deel ze hieronder 👇

0 reacties

Nog geen reacties op dit onderwerp.

Log in of maak een account

Één Drais-account voor de app en de community.

Kies je weergavenaam

Voor je post of reageert kiezen we een naam die andere leden zien.

Inhoud melden

Help ons de community veilig te houden.